Friday, November 15, 2019

La Intimidad de Oración

La Intimidad de Oración Plena con Rectitud

Yo os enseño la práctica de pedirle a Dios el Padre ... primero, en su morada más localizada y segundo, en su Residencia del Paraíso en el Centro y la Fuente.

Pedidle con un corazón claro, una fe inconquistable, una confianza invencible, una empoderadora autenticidad.

Las peticiones de la Comunión de Intimidad de Oración Plena tal como Yo os muestro con los poderes del reino del libre albedrío.

Vuestra oración es verdaderamente la vida que vosotros vivís con la visión, las verdades y las voliciones que Yo os enseño en nuestro Seminario de la University Of Salvington.

La Oración refresca y renueva y rejuvenece y reaviva cuando es abordada con intenciones espontáneamente sinceras ... motivaciones verdaderamente humildes.

La Comunión de Intimidad de Oración Plena  es vuestro destino libertador. 

Nuevamente Yo os digo ...

Acércaos a vuestra reciprocidad de relación conmigo y con el Espíritu del Padre Hijo entendiendo el camino de vuestro lugar en el Universo.

Acercaos a la Paternidad de Dios de manera apropiada, y siempre tendréis una respuesta a vuestra oración de petición.

Orad pidiendo comprensión acerca de la verdad de Dios ... para alinearos con la bondad de Dios … por la salvación de todas vuestras impresiones y expresiones personales ... estas son pedidas correctamente y con obediencia y disciplina.

Pedid y se os dará; buscad y encontraréis; llamad y se os abrirá. Por cada uno que pregunte de la manera correcta y con el entendimiento de que vosotros os convertireis en la extensión de Dios, éstos unos siempre recibiréis; él y ella que buscáis encontraréis cuando vuestra búsqueda sea expandir la Vida de la Presencia del Padre; y a ella y a él que golpeáis asertivamente y también receptivamente, se os abrirá la puerta de la salvación.

Sed persistentes en vuestras peticiones de oración ... y perseverad en orar por la Totalidad y por la disolución de la iniquidad, y rezad para no tener la intención de que vuestras peticiones de oración cambien al Padre justo y recto de arriba; porque esto sería inconsistente con los caminos del cielo.

Vuestra persistencia de personalidad sincera no es ganar el favor de Dios ni influir en él para que haga vuestra voluntad y vuestra agenda ... sin embargo, la Comunión de Intimidad de Oración Plena os reorganiza a vosotros para alinearos con él.

La Comunión de la Intimidad de Oración Plena cambia vuestras actitudes terrenales ... aumenta la capacidad de vuestra alma para la receptividad espiritual y la relación humilde.

(1619.4) 144:2.6  “Pero cuando oráis, ejercitáis tan poca fe. La fe genuina eliminará montañas de dificultad material que podáis tener la oportunidad de encontrar en el camino de la expansión del alma y el progreso espiritual.

Enséñanos a nosotros cómo orar aceptablemente al Padre en el cielo.

(1619.6) 144: 3.2 Cuando Santiago terminó de hablar, Jesús dijo: "Si, entonces, todavía deseáis esa oración, Yo os presentaría la que les enseñé a mis hermanos y hermanas en Nazaret":
(1620.1) 144: 3.3 Nuestro Padre que está en los cielos,

(1620.2) 144: 3.4 Santificado sea tu nombre,

(1620.3) 144: 3.5 Venga tu reino; tu voluntad será hecha

(1620.4) 144: 3.6 En la tierra como en el cielo.

(1620.5) 144: 3.7 Danos hoy nuestro pan para mañana;

(1620.6) 144: 3.8 Refresca nuestras almas con el agua de la vida.

(1620.7) 144: 3.9 Y perdónanos cada una de nuestras deudas

(1620.8) 144: 3.10 Así como también hemos perdonado a nuestros deudores.

(1620.9) 144: 3.11 Sálvanos en la tentación, pero líbranos del mal,

(1620.10) 144: 3.12 Y haznos cada vez más perfectos como tú mismo.

(1620.11) 144: 3.13 No es extraño que los apóstoles quisieran que Jesús les enseñara una oración modelo para los creyentes. Juan el Bautista había enseñado a sus seguidores varias oraciones; Todos los grandes maestros habían formulado oraciones para sus alumnos. Los maestros religiosos de los judíos tenían unas veinticinco o treinta oraciones establecidas que recitaban en las sinagogas e incluso en las esquinas. Jesús era particularmente reacio a orar en público. Hasta ese momento, los doce lo habían escuchado rezar solo unas pocas veces. Lo observaron pasar noches enteras en oración o adoración, y tenían mucha curiosidad por saber la manera o la forma de sus peticiones. Les costaba mucho saber qué responder a las multitudes cuando pidieron que se les enseñara a orar como Juan había enseñado a sus discípulos.

(1620.12) 144: 3.14 Jesús enseñó a los doce a rezar siempre en secreto; irse solos en medio de los tranquilos alrededores de la naturaleza o ir a sus habitaciones y cerrar las puertas cuando ellos estaban dedicados a la oración.

(1620.13) 144: 3.15 Después de la muerte y ascensión de Jesús al Padre, se convirtió en la práctica de muchos creyentes terminar esta supuesta oración del Señor con la adición de —  "En el nombre del Señor Jesucristo". dos líneas se perdieron al copiar, y se agregó a esta oración una cláusula adicional, que decía — "Para ti es el reino y el poder y la gloria, para siempre".

(1620.15) 144: 3.17 Jesús enseñó que la oración efectiva debe ser:

(1620.16) 144: 3.18 1. Desinteresada — no solo para uno mismo.

(1620.17) 144: 3.19 2. Crédula — según la fe.

(1620.18) 144: 3.20 3. Sincera — con honestidad de corazón.

(1620.19) 144: 3.21 4. Inteligente  — según la luz.

(1620.20) 144: 3.22 5. Confiada —  en sumisión a la voluntad plena de sabiduría del Padre.

(1620.21) 144: 3.23 Cuando Jesús pasó noches enteras en la montaña en oración, fue principalmente por sus discípulos, particularmente por los doce. El Maestro oró muy poco por sí mismo, aunque se comprometió a adorar mucho a la naturaleza de comprender la comunión con su Padre del Paraíso.


Michael Of Nebadon
Urantia Fellowship


Original
Prayerful Intimacy with Righteousness 

I teach you the practice of petitioning God the Father .. first, in his more localized indwelling and second, in his Paradise Residence at the Center and Source.

Petition him with a clear heart, an unconquerable faith, an invincible trust, an empowering genuineness.

Petitions of Prayerful Intimacy Communion just as I show you with the free will kingdom powers.

Your prayer is truly the life you live with the vision, verities, and volitions I teach you in our Salvington University Seminary.

Prayer refreshes and renews and rejuvenates and reignites when approached with spontaneously sincere intentions .. genuinely humble motivations.

Prayerful Intimacy Communion is your destiny deliverer.

Again I sayeth to you... 

Approach your reciprocity of relationship with I and the Father Son Spirit by understanding the way of your place in the Universe.

Approach the Parenthood of God appropriately, and always will you have a response to your petitioning prayer.

Prayers asking for understanding of God's truth .. for alignment with God's goodness .. salvation of all your personal impressions and expressions .. these are asking rightly and with obedience and discipline.

Ask and it shall be given you; seek and you shall find; knock and it shall be opened to you. For every one who asks in the right way and with the understanding that you are to become God's extension, these ones shall always receive; he and she who seek shall find when their searching is to expand the Life of the Father's Presence; and to her and him who knock assertively and also receptively, the door of salvation shall be opened.

Be thou persistence in your prayerful petitions .. and persevere in praying for Wholeness and for the dissolving of call wickedness, and pray not to intend that your prayerful petitions change the just and righteous Father above; for this would be inconsistent with the ways of heaven.

Your wholehearted personality persistence is not to win favor with God nor to influence him to do your bidding and agenda .. yet Prayerful Intimacy Communion rearranges you into alignment with him.

Prayerful Intimacy Communion changes your earthly attitudes .. it  enlarges your soul’s capacity for spirit receptivity and humbling relationship.

(1619.4) 144:2.6 “But when you pray, you exercise so little faith. Genuine faith will remove mountains of material difficulty which may chance to lie in the path of soul expansion and spiritual progress.

Teach us how acceptably to pray to the Father in heaven.

(1619.6) 144:3.2 When James had finished speaking, Jesus said: “If, then, you still desire such a prayer, I would present the one which I taught my brothers and sisters in Nazareth”:

(1620.1) 144:3.3 Our Father who is in heaven,

(1620.2) 144:3.4  Hallowed be your name.

(1620.3) 144:3.5  Your kingdom come; your will be done

(1620.4) 144:3.6  On earth as it is in heaven.

(1620.5) 144:3.7  Give us this day our bread for tomorrow;

(1620.6) 144:3.8  Refresh our souls with the water of life.

(1620.7) 144:3.9  And forgive us every one our debts

(1620.8) 144:3.10  As we also have forgiven our debtors.

(1620.9) 144:3.11  Save us in temptation, deliver us from evil,

(1620.10) 144:3.12  And increasingly make us perfect like yourself.

(1620.11) 144:3.13 It is not strange that the apostles desired Jesus to teach them a model prayer for believers. John the Baptist had taught his followers several prayers; all great teachers had formulated prayers for their pupils. The religious teachers of the Jews had some twenty-five or thirty set prayers which they recited in the synagogues and even on the street corners. Jesus was particularly averse to praying in public. Up to this time the twelve had heard him pray only a few times. They observed him spending entire nights at prayer or worship, and they were very curious to know the manner or form of his petitions. They were really hard pressed to know what to answer the multitudes when they asked to be taught how to pray as John had taught his disciples.

(1620.12) 144:3.14 Jesus taught the twelve always to pray in secret; to go off by themselves amidst the quiet surroundings of nature or to go in their rooms and shut the doors when they engaged in prayer.

(1620.13) 144:3.15 After Jesus’ death and ascension to the Father it became the practice of many believers to finish this so-called Lord’s prayer by the addition of — “In the name of the Lord Jesus Christ.” Still later on, two lines were lost in copying, and there was added to this prayer an extra clause, reading: “For yours is the kingdom and the power and the glory, forevermore.”

(1620.15) 144:3.17 Jesus taught that effective prayer must be:

(1620.16) 144:3.18 1. Unselfish — not alone for oneself.

(1620.17) 144:3.19 2. Believing — according to faith.

(1620.18) 144:3.20 3. Sincere — honest of heart.

(1620.19) 144:3.21 4. Intelligent — according to light.

(1620.20) 144:3.22 5. Trustful — in submission to the Father’s all-wise will.

(1620.21) 144:3.23 When Jesus spent whole nights on the mountain in prayer, it was mainly for his disciples, particularly for the twelve. The Master prayed very little for himself, although he engaged in much worship of the nature of understanding communion with his Paradise Father.

Michael Of Nebadon
Urantia Fellowship

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